محل لوگو

انتساب مشق شب آخر هفته: اظهاراتی که ارتباط را عمیق تر می کند


وقتی با نزدیکترین دوستان خود در مورد مشکلات خود صحبت می کنیم ، آنچه بیشتر از آنها می خواهیم درک و پشتیبانی آنهاست. ایجاد و حفظ ارتباط محکم با سیستم پشتیبانی قابل اعتماد یکی از مهمترین بخش های تمرین مراقبت از خود خوب است!

تحقیقات دکتر گوتمن به ما انواع مختلفی از روابط در مورد انواع مختلف را به ما آموخته است ، اما هر گاه در مورد روابط عاشقانه بحث می کند ، او با یک ایده عمیقاً معنادار شروع می کند: مهمترین پیش بینی کننده یک رابطه خوب ، دوستی در هسته آن است. زوج هایی که "یکدیگر را بطور صمیمی می شناسند [و] از لحاظ دوست داشتن ، دوست نداشتن ، سوالات شخصیتی ، امیدها و آرزوها کاملاً آشنا هستند"

برای تعمیق ارتباط خود با شریک زندگی خود و ایجاد دو مهارت اول مراقبت از خود که در این هفته در اینجا و اینجا توضیح داده شده است ، این تمرین قدرتمند را به شما پیشنهاد می کنیم. سادگی و زیبایی آن به شما امکان می دهد تا آن را در مکالمات روزمره به کار بگیرید تا اعتماد و دوستی با همسرتان - کلیدهای عاشقانه دکتر گوتمن - برقرار کنید.

هدف از این تمرین کمک به شما در مدیریت استرس خارجی روزانه استرس استرس ناشی از روابط خارجی است. نحوه مدیریت استرس بسیار حیاتی است. تحقیقات نشان داده است که زوجینی که روابط خود را از استرس زا های خارجی بیرون می کشند ، توانایی حفظ پیشرفت مداوم در طول زمان را داشتند.

این هفته ، با شریک زندگی خود در مورد استرس زا اخیر یا آینده در هر یک از زندگی خود ، مانند یک مهلت آینده کار یا یک رویداد آینده (خارج از رابطه خود) صحبت کنید که ممکن است استرس زا باشد. وقتی شریک زندگی تان صحبت می کند ، به قول خودتان پاسخ دهید ، احساسی را که تازه به آنها گوش کرده اید ، منعکس کند. مشاوره ندهید! به یاد داشته باشید ، لازم نیست توپ را از پارک بیرون خاموش کنید. برای گسترش استعاره ، تا زمانی که در جای خود قرار دارید ، درک و تشویق شما شریک زندگی شما را باز خواهد کرد تا بتواند بیشتر با شما به اشتراک بگذارد.

مثال:

دیوید خیلی دیر از ملاقات با یک دوست قدیمی به خانه می آید و در اتاق نشیمن در کنار همسرش لیزا به صندلی صندلی می تپد. هر دو خسته شده اند و دیوید استرس دارد. او می خواهد صحبت کند.

عدم موفقیت در اتصال:
دیوید: ریچ امشب مسخره بود. من مطمئن نیستم که با او چه کنم.
لیزا: شما به نظر می رسد که مانند او عصبانی هستید.
دیوید: (اخم) حدس می زنم.
لیزا: اینقدر عصبانی هستی؟
دیوید: من نمی دانم ، ما هر دو خسته ایم. فراموشش کن. بیایید فقط به رختخواب برویم ...

موفقیت در ارتباط عمیق تر:
دیوید: ریچ امشب مسخره بود. من مطمئن نیستم که با او چه کنم.
لیزا: آیا احساس می کنید باید کاری با او انجام دهید؟
دیوید: من خیلی ناامید شده ام ، به نظر می رسد که او در زندگی به دام افتاده است.
لیزا: به نظر می رسد احساس مسئولیت می کنید ، این چیزی است که شما را ناامید می کند؟
دیوید: (آه) آره. او به من تکیه می کند ، ما از زمانی که کوچک بودیم ، یکدیگر را می شناسیم و می دانم زندگی خانوادگی وی دقیقاً صلح آمیز نیست
لیزا: او خوش شانس است که شما را دارد ، کسی که خیلی به او اهمیت می دهد. من خوش شانسم که تو را دارم!
دیوید: بگذارید او را سه شنبه شب به شام ​​دعوت کنیم؟ من مطمئن هستم که او آرامش می یابد. استراحت می کردم
لیزا: (می خندد) همه ما استراحت می کنیم ...

____________________________________

همانطور که می بینید ، در مثال دوم لیزا احساس می کند که دیوید چه احساسی دارد ("به نظر می رسد که احساس مسئولیت می کنید") و همدردی می کند ، که به او می گوید که او به طور جدی در گفتگو مشغول است. این ارتباط آنها را عمیق تر می کند و در نهایت باعث می شود که دیوید احساس راحتی و پشتیبانی کند. این آخر هفته آن را در خانه با شریک زندگی خود امتحان کنید - مکالمه فرصتی عالی برای شما خواهد داشت که به سمت یکدیگر بپیچید و از این طریق حساب بانکی عاطفی خود را بسازید!

منبع : ثانیکالا

  انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 34

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما