محل لوگو

تعیین تکالیف آخر هفته: مراقبت از خود (من کی هستم؟)


امروز در وبلاگ روابط Gottman ، ما شما را به سال 2014 خوش آمدید! ما شما را در سالی پر از پتانسیل برای یافتن و پرورش عشق ، گرما و ارتباط بسیار استقبال می کنیم. ما از آرزوهای شما استقبال می کنیم و می دانیم که بسیاری از شما در حال تصمیم گیری برای آینده هستند و امیدواریم که آنها را در دوازده ماه آینده نگه دارید.

اگرچه همه ما برای سال جدید اهداف مختلفی داریم ، یک موضوع مشترک که بسیاری از قطعنامه های ما را متحد می کند ، مراقبت از خود است: تعهد داخلی برای اختصاص زمان و انرژی به خودمان ، ایجاد انتخاب های سالم که باعث افزایش بهزیستی و پیشرفت شخصی در بسیاری از زمینه های زندگی می شود. .

در چند هفته آینده ، ما برخی از راهکارهای دکتر گوتمن را برای دستیابی بیشتر در یک منطقه بسیار مهم به اشتراک خواهیم گذاشت: روابط ما با خودمان!

این آخر هفته ، ما یک تمرین را که ممکن است از کتاب دکتر رابط گوتمن به خاطر داشته باشید ، به اشتراک می گذاریم. امیدواریم که با انجام این کار بتوانید به شما در ارتباط مجدد با خود ، به شفافیت و اطمینان بیشتری در افکار خود کمک کنید در هنگام تدوین اهداف مشخص برای سال آینده. این آخر هفته مقداری وقت بگذارید تا در مورد این سؤالات مهم تأمل کنید.

من کی هستم؟

توسط جان گوتمن ، دکتری

پیروزی ها و تلاش های من:

1. برخی از افتخارآمیزترین لحظات زندگی شما چیست؟ چه نوع از تجربیات تلاش و استرس زا را زنده مانده اید که در آن احساس می کنید قدرتمندتر ، پیروز و تواناتر در مواجهه با چالش ها هستید؟

2. این موفقیت ها چگونه زندگی شما را شکل داده ، شیوه ای را که می بینید خود ، اهداف ، رویاهای خود را تغییر داده اید؟

3. آیا والدین شما به شما نشان دادند كه به خاطر دستاوردهای شما به شما افتخار می كنند؟ در مورد چهره های مهم دیگر زندگی شما چه می توان گفت؟ این مسئله چه تاثیری بر تجربه شما در مورد احساس غرور در خودتان داشته است؟

4- آیا در خانواده خود عشق و محبت نشان داده اید؟ اگر اینطور نیست ، این مسئله چطور بر روابط شما در زندگی بزرگسالان تأثیر گذاشته است؟

آسیب ها و شفا های من:

1. چه تجربیاتی داشته اید که در آنها عمیق ترین احساس ناامیدی ، از دست دادن ، خود شک ، ناامیدی ، تنهایی را احساس کرده اید؟

2. چه نوع آسیب های عمیقی را متحمل شده اید؟ چگونه از طریق آنها زنده مانده اید؟ بعد از گذراندن این دوران سخت زندگی ، چه نوع تغییراتی در خود احساس می کنید؟

3. چگونه خود را تقویت و بهبود بخشید؟ چگونه از خود محافظت کردید؟ آیا راه هایی برای جلوگیری از چنین تجربیاتی در آینده یافتید؟

4- چگونه فکر می کنید این تجربیات بر روابط شما تأثیر گذاشته است؟ رابطه شما با شریک فعلی خود دارید؟ می خواهید شریک زندگی تان در مورد شما و آسیب های گذشته خود چه چیزی را درک کند؟

رسالت و میراث من:

1. فکر می کنید هدف زندگی شما چیست؟ معنای آن؟ می خواهی به چه چیز برسی؟ بزرگترین مبارزه شما چیست؟

2. چه میراثی می خواهید وقتی از بین برود پشت سر بگذارید؟

3. چه نوع اهداف مهمی را هنوز می خواهید تحقق یابید که احساس می کنید یک زندگی کامل را پشت سر گذاشته اید؟

چه کسی می خواهم تبدیل شوم؟

1. شخصی را که می خواهید تبدیل شوید توصیف کنید.

2. در تلاش برای تبدیل شدن به آن شخص با چه نوع مبارزاتی روبرو بوده اید؟

3. با چه شیاطین داخلی می جنگید؟ چه شیاطین را تسخیر کرده اید؟

4- چه چیزی دوست دارید در مورد خودتان تغییر کنید؟

5- چه می خواهید زندگی شما در 5 سال گذشته باشد؟

به قول حکیمانه ایلانور روزولت ، "آینده متعلق به كسانی است كه به زیبایی رویاهای خود ایمان دارند!"

منبع : sanykala

  انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 54

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما