محل لوگو

استدلال و مراقبت از خود


در پست روز دوشنبه در وبلاگ روابط Gottman ، Zach Brittle ستون الفبای روابط خود را با حرف "A." شروع کرد.

الف استدلال است. Zach نیز برای استدلال است. یعنی او معتقد است که بحث کردن بخش اساسی هر رابطه سالم است. طبق تحقیقات دکتر گوتمن و قوانین جهان ، یادگیری شرکاء برای غلبه بر اختلافات بسیار مهم است زیرا اختلافات اجتناب ناپذیر است ، و به این دلیل که نحوه کار یک زوج از طریق آنها نتیجه روابط آنها را تعیین می کند.

امروز ، ما می خواهیم در مورد بحث و گفتگو در زمینه مراقبت از خود صحبت کنیم ، که جمعه گذشته شروع به بحث کردیم.

برای ایجاد و حفظ یک رابطه سالم ، شرکا باید یاد بگیرند که ادعا کنند ، احساسات خود را از جمله احساس خشم شناسایی و ابراز کنند. با این حال ، دکتر گوتمن دریافته است که 69٪ از زمان ، نتیجه همه این ابراز عاطفی و شناسایی ما را به جایی نمی رساند.

یا بهتر بگوییم که ما را به همان مکان دقیقی می رساند که همیشه در آن قرار داشتیم ، زیرا ، همانطور که همه ما می دانیم ، در هر رابطه مباحثی وجود دارد که اساساً قطعنامه رضایت بخش از یکدیگر غیرممکن است. (برخی از این مشکلات همیشگی به "gridlock" تبدیل می شوند ، پدیده ای ناخوشایند و مهم که می توانید در اینجا بیشتر بخوانید.)

زاک به ما یادآوری می کند که ما همیشه نمایندگی داریم ، این وظیفه ما است که در استدلال های خود تصمیم گیری کنیم ، آنها را با نیت و چشم انداز مثبت تزریق کنیم و هر وقت ممکن باشد ابراز مهربانی و شوخ طبعی کنیم.

مطمئناً ، وقتی زمان آن است که هزارانمین بار است که در مورد یک مسئله جنگیده اید ، وقتی واقعاً گرفتار شده اید و به اندازه کافی کافی را تجربه کرده اید ، کمی مشکل است که در کنترل کافی برای انتخاب های سالم احساس کافی کنید. احساس خیلی سخت نیست ، همانطور که زاخ می گوید ، "منوط به هوس لحظه ای است." احساس درماندگی بسیار آسان است.

خوشبختانه ، درمانده امری نیست که شما نباشید.

شما درمانده نیستید زیرا احساسات شما نیستید. ما به عنوان انسان ، می توانیم با درگیر کردن انتقادی و همدلی با خودمان - با احساسات و افکار خود ، تجارب خود را از تعارض تغییر دهیم. ما این توانایی را از طریق خودآگاهی آگاهانه اعمال می کنیم. ما این توانایی را به عنوان مثال وقتی متوجه می شویم که سیل می شویم و با تمرین فیزیولوژیکی خود تسکین دهنده پاسخ می دهیم.

در هر هفته ، قدرت ذهن آگاهی از عناوین دهها مقاله و مقاله ژورنالی اثبات می شود. ما درمورد شیوه های شرقی (مراقبه ، یوگا و بسیاری دیگر) آموزش خودآگاهی بسیاری می شنویم. کسانی که این هنرها را تمرین می کنند ، به مهارتهای لازم برای تشخیص و درک پیامهایی که بدن آنها برای آنها ارسال می کند ، مجهز شده اند: "من غرق شده ام" ، "من خسته شده ام" ، یا "من به یک استراحت نیاز دارم."

گوش دادن به این پیامها به ما این امکان را می دهد تا از جمله موارد دیگر ، هنگامی که یک استدلال می تواند سازنده باشد و چه زمانی دیگر ارزش آن را ندارد ، تعیین کنیم.

عدم گوش دادن به این پیام ها نتایج منفی را پیش بینی می کند.

هنگامی که با خودمان در ارتباط نیستیم ، ممکن است خیلی زود انتظار داشته باشیم که با دیگران در ارتباط نباشیم. اگر با خودمان بررسی نکنیم ، خطر می کنیم آنقدر از شرکایمان فاصله بگیریم که فراموش می کنیم نحوه اتصال - و حتی چگونه استدلال می کنیم!

با درگیر شدن در مراقبت از خود مراقبتی ، می توانیم شرایط لازم را برای ایجاد روابط عمیق و متقابل با خود ، شرکای خود ، خانواده ها و دوستان ایجاد کنیم.

این جمعه ، منتظر یک تکالیف مربوط به تعطیلات آخر هفته باشید - تمریناتی که توسط دکتر گوتمن ایجاد شده است و باید احساس آرامش بیشتری به شما بدهد ، با خود در تماس باشید و تجهیزات مناسب تری برای انجام هرگونه عوامل استرس زا جزئی که به وجود می آیند فراهم شود!

منبع : sanykala

  انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 30

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما