محل لوگو

7 فواید صنایع دستی در خانه: صنایع دستی، قسمت اول


توسط سونیا شفر به روش شارلوت میسون، صنایع دستی • ۲ نظر
بافتنی دختر مدرسه ای
"چه فایده ای دارد؟"

من اغلب این سوال را از خودم می‌پرسم، به‌ویژه وقتی صحبت از خواسته‌های مختلف از زمان من باشد. اگر کسی به من بگوید که باید فعالیت خاصی را به برنامه کامل خود اضافه کنم، می خواهم بدانم چرا. به من بگویید که آن فعالیت چه سودی برای من خواهد داشت.

برای بسیاری از مادران، صنایع دستی تحت عنوان "چه چیزی است؟" عنوان بله، شارلوت میسون صنایع دستی را در برنامه درسی خود گنجاند. اما چرا؟ دلایل پشت آن چیست؟ چه سودی برای من و فرزندم خواهد داشت؟

به راحتی می‌توان کار دستی‌ها را فقط یک گزینه سرگرم‌کننده خوب دانست، مگر اینکه بفهمیم شارلوت در این بخش جدایی‌ناپذیر از هفته مدرسه‌اش تلاش می‌کرد تا به چه هدفی دست یابد.قیمت صنایع دستی

 

فواید صنایع دستی
چشم و دست را آموزش دهید.
صنایع دستی به تربیت چشم و دست کمک می کند. به یاد دارید که شارلوت بر عادت مشاهده تأکید می کرد و به چیزی نزدیک و با دقت نگاه می کرد. صنایع دستی فرصت های زیادی برای مشاهده فراهم می کند. و هر چه کودک شما بیشتر به آن توجه کند، زودتر این مهارت به یک عادت مفید تبدیل خواهد شد.

صنایع دستی همچنین تمرین زیادی را در هماهنگی چشم و دست ارائه می دهد. آموزش دست برای کار پشت سر هم با چشم نیاز به زمان و تجربه دارد. صنایع دستی عرصه فوق العاده ای را برای توسعه این مهارت ارائه می دهد.

احساس هنری را در خود پرورش دهید.
شارلوت بر پر کردن ذهن و قلب با تصاویر زیبا و شایسته تاکید داشت. او هر چیز مبتذل را رد می کرد. ما اغلب هنگام مطالعه تصویر به آن اصول فکر می کنیم. اما این اصول به صنایع دستی نیز منتقل می شود. شارلوت صنایع دستی و پروژه های خاصی را در آن صنایع دستی انتخاب کرد تا به پرورش حس زیبایی و قدردانی در کودک کمک کند. ما هم می توانیم همین کار را انجام دهیم.

با آراستگی یا خوش سلیقه تمرین کنید.
صنایع دستی همچنین فرصتی عالی برای تربیت حواس به سمت طعم خوب فراهم می کند. منظور شارلوت از «نظافت» این بود. به قول او، «آرایش شبیه به نظم است، اما کاملاً یک چیز نیست: نه تنها «مکانی برای هر چیزی، و هر چیزی در جای خود»، بلکه همه چیز را در یک مکان مناسب، به گونه ای که اثر خوبی ایجاد کند، دلالت می کند. ; در واقع سلیقه وارد بازی می شود. دختر کوچولو نه تنها باید گل‌هایش را در آب بگذارد، بلکه باید آنها را به زیبایی بچیند، و نباید با لیوان یا کوزه‌ی آشپزخونه یا گلدان صورتی زشت برای آنها کنار گذاشته شود، بلکه باید شیشه یا گلدانی زیبا و هماهنگ داشته باشد. در رنگ، هر چند جز یک چیز بی ارزش باشد» (جلد 1، ص 130، 131).

در مهارت دستی تمرین کنید.
در مورد حافظه عضلانی حرف های زیادی برای گفتن وجود دارد. هر چه ماهیچه های دست یک حرکت را بیشتر تکرار کنند، بیشتر می توانید آن حرکت را برای دقت تنظیم کنید. مهم نیست کدام هنر دستی را انتخاب کنید، زمینه تمرینی عالی برای مهارت دستی فراهم می کند.

ارتباط مناسب با مواد مختلف برقرار کنید.
شاید درباره پرتاب گلدان های سفالی روی چرخ خوانده باشید. شاید حتی یک تظاهرات را دیده باشید. اما آیا تا به حال خودتان آن را امتحان کرده اید - دستانتان به هم ریخته و احساس می کنید خاک رس روی چرخ زیر دستان شما می چرخد؟ وقتی چیزی را برای خود تجربه می‌کنید - زمانی که تخیل و احساسات شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد - آن موقع است که واقعاً آن را می‌دانید. به یاد داشته باشید، شارلوت معتقد بود که آموزش، علم ایجاد روابط شخصی با افراد و اشیا است. صنایع دستی فرصت های طبیعی را برای این نوع آموزش فراهم می کند.

«صنایع دستی مختلفی را انجام می دهد تا حس چوب، خشت، چرم و لذت دست زدن به ابزار را بشناسد، یعنی با مصالح رابطه مناسبی برقرار کند» (جلد 6، ص 31).

لذت حرکات دقیق و پیروزی موفقیت را تجربه کنید.
اگر در آموزش کارهایی که او باید انجام دهد و کارهای دستی را انتخاب می‌کنید که به چالش می‌کشد، اما ناامید نمی‌شود، دقت کنید، کودک شما با رشد مهارت‌های خود طعم لذت و موفقیت را خواهد چشید.

«دست انسان ابزاری شگفت‌انگیز و نفیس است که می‌توان از آن در صد حرکت با ظرافت، جهت و نیرو استفاده کرد. هر حرکتی مایه شادی است زیرا لذت اعدام و پیروزی موفقیت را در پی دارد. ما شروع به درک این موضوع می کنیم و تلاش می کنیم تا جوانان را در دست زدن ماهرانه ابزار و هنرهای دستی آموزش دهیم» (جلد 6، ص 328).

بهره وری را تشویق کنید.
بسیاری از "چه چیزی است؟" دلایل پشت عادات و روش های شارلوت حول اهمیت خدمت به دیگران است. و صنایع دستی نیز از این قاعده مستثنی نیست. شارلوت می‌خواست دانش‌آموزانش را تشویق کند که تولیدکننده باشند، نه صرفاً مصرف‌کننده - تا با تولید آثار خوب و زیبا برای دیگران مفید باشند.

«شاید روزی شاهد احیای شاگردی در مشاغل باشیم و کارهای خوب و زیبا اجرا شود. تا اینجای کار، ما خودمان را آماده کرده ایم تا اطمینان حاصل کنیم که هر یک «زندگی خود را بگذراند». و آن، نه به هزینه همسایه خود؛ زیرا، اقتصاد دنیا به قدری شگفت انگیز است که وقتی انسان واقعاً زندگی خود را می گذراند، به همسایه خود و همچنین خود سود می رساند. همه ما در رفاه هر یک از آنها شکوفا می شویم» (جلد 6، ص 328).

بنابراین دفعه بعد که وسوسه شدید که صنایع دستی را در قفسه بگذارید (دوباره)، تمام کارهایی را که شارلوت تلاش می کرد با این فعالیت هفتگی انجام دهد را به خاطر بسپارید. امیدواریم که خواندن آن فهرست به شما انگیزه ملایمی را برای شروع یک نوع کاردستی بدهد.

شاید بخواهید شروع کنید اما نمی دانید از کجا شروع کنید. نگران نباشید. هفته آینده درباره ایده‌های صنایع دستی و روش‌های عملی برای شروع صحبت خواهیم کرد.

صنایع دستی چیست و چه اهمیتی دارد

صنایع دستی ایران

فروشگاه صنایع دستی در تهران

صنایع دستی بافتنی

تی دیجی کالا

پرطرفدارترین صنایع دستی ایران

فواید صنایع دستی

قیمت صنایع دستی

پرفروش ترین صنایع دستی ایران

نقاشی صنایع دستی ایران

فروشگاه صنایع دستی ایران

سوغات و صنایع دستی ایران

پرطرفدارترین صنایع دستی ایران

آشنایی با صنایع دستی ایران

تاریخچه صنایع دستی ایران

خرید صنایع دستی ایران در امریکا

تحقیق درباره صنایع دستی فلزی

تاثیر صنایع دستی در پیشرفت زندگی انسان

تعریف صنایع دستی

صنایع دستی چیست و چه اهمیتی دارد

اهمیت بازارچه های صنایع دستی

صنایع دستی زیبا

تفاوت هنرهای سنتی و صنایع دستی

تعریف صنایع دستی و اهمیت آن در فرهنگ

فروشگاه صنایع دستی در تهران خیابان ویلا

فروشگاه صنایع دستی شمال در تهران

فروشگاه صنایع دستی گیلان در تهران

فروشگاه صنایع دستی در غرب تهران

لیست فروشگاه های صنایع دستی

سایت فروش صنایع دستی خانگی

فروشگاه صنایع دستی چوبی در تهران

قیمت صنایع دستی

خریدار صنایع دستی شما

گالری فروش صنایع دستی

فروش صنایع دستی چوبی

بازار خانگی صنایع دستی

قیمت صنایع دستی

فروشگاه صنایع دستی در تهران

سایت بین المللی فروش صنایع دستی

صنایع دستی مدرن

  انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 9

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما