محل لوگو

انتساب مشق شب آخر هفته: هر روز شکرگذاری


این هفته در وبلاگ روابط Gottman ، ما در مورد درگیری و مراقبت از خود صحبت کردیم. امروز ، همانطور که روز چهارشنبه قول داده شده است ، ما یک انتساب وظیفه آخر هفته مربوط به شما را که توسط خود دکتر جان گوتمن نوشته شده است برای شما آورده ایم. ما شما را تشویق می کنیم که در هفته آینده آن را امتحان کنید و استدلال وی را در مورد اهمیت آن به اشتراک بگذارید:

وی اظهار داشت: "مرتب ابراز تمجید و قدردانی می تواند کل جو عاطفی خانه ، محل کار و محافل مختلف خانوادگی و دوستانتان را تغییر دهد. مردم به این دانش نزدیکتر می شوند که می توانند برای پشتیبانی در مواقع خوب و بد بدنبال یکدیگر باشند. تمرین بعدی می تواند به شما کمک کند تا یک عادت خردمند و حساس از ذهن را به روشی تحسین و قدردانی کنید. "

ورزش: روز شکرگذاری

یک رژیم قدردانی از قدردانی یکی از بهترین روشهای درمانی برای یک عادت خرچنگ است. در اینجا نحوه عملکرد رژیم آمده است.

1. هر روز به مدت یک هفته ، زمانهایی را که احساس کردید از کسی که در زندگی شما مهم است انتقاد کنید ، مانند همسرتان ، یکی از بستگان ، یک دوست یا همکار نزدیک خود ، پیگیری کنید. سعی کنید هر روز حداقل پنج حادثه پیش بیاید و آنها را یادداشت کنید.

2. بعد از توصیف احساسات حساس و حادثه ای که پیش از آن بود ، راهی برای مقابله با آن انتقاد با ستایش و قدردانی پیدا کنید. شما ممکن است نسبت به انجام این کار کمی مقاومت کنید ، به ویژه اگر احساس کنید که انتقاد شما موجه بوده است. اما سعی کنید مقاومت را نادیده بگیرید. فقط کافی است تقصیراتی را که در آن شخص درک می کنید کنار بگذارید و به جای دلایلی به دنبال ارزش گذاری برای او باشید. با توجه به این دلایل ممکن است لیست کیفیتهای ارائه شده مفید باشد.

3. هر روز ، یک نکته را مطرح کنید تا آن پنج بخش از ستایش یا قدردانی را با افرادی که آن را کسب کرده اند به اشتراک بگذارید.

4. توجه کنید که این پیشنهادات چه تاثیری بر روابط شما می گذارد و در مورد آنها در پرونده خود بنویسید

مثال ها:

انتقاد: شما در آنجا نشسته اید که فکر می کنید عادت سوت زدن جک بارمن شما را به دیوار بالا می برد.
ستایش یا قدردانی: متوجه می شوید که مشتریان به نظر می رسد حس شوخ طبعی جک را دوست دارند و این برای تجارت خوب است. شما به جک می گویید که چه فکر می کنید.
اثر ستایش او: جک می خندد و به نظر می رسد تمام شب در روحیه خوبی قرار دارد. فکر می کنید شاید این باعث شده است که او بیشتر سوت بزند ، اما مردمی در حال حلق آویز هستند و او نوشابه زیادی می فروشد.
انتقاد: دختر شما هنگامی که از او خواسته می شود کارش را انجام دهد ، لباسشویی را فراموش کرد. شما فکر می کنید ، "او خیلی بی فکر است" ، اما شما چیزی نمی گویید. شما شروع به جستجوی چیزی در مورد او می کنید تا از آن قدردانی کنید.
ستایش یا قدردانی: می بینید که چرا او لباسشویی را فراموش کرده است: او کارهای خانه زیادی برای انجام دادن دارد. حداقل او در مورد تحصیلات خود کوشا است. او نمرات خوبی کسب می کند ، و بسیار یاد می گیرد. شما تصمیم می گیرید از او بخاطر خوب بودن در مورد کارهای خانه خود او را ستایش کنید.
اثر ستایش او: به نظر می رسد او آرام و آرام باشد ، برای ادامه مطالعه. شما می دانید که چقدر به او افتخار می کنید.
انتقاد: برادر شما خیلی عقیده است. او مانند چنین همه چیزهایی عمل می کند. شما چیزی نمی گویند. درعوض سعی می کنید به خصوصیاتی که در مورد او دوست دارید فکر کنید.
ستایش یا قدردانی: شما می دانید که او از مادرتان چنین مراقبت های خوبی می کند. او بسیار با وجدان و مسئول است. شما نمی دانید خانواده شما بدون او چه می کنند. شما هرگز به او نگفتید که چقدر این موضوع را در مورد او ارزش دارید. شما تصمیم می گیرید اکنون این کار را انجام دهید.
تأثیرات ستایش از او: به نظر می رسد او می داند که چقدر واقعاً سپاسگزار هستید. متوجه می شوید که او در اطراف او کمی راحت تر می شود. به نظر می رسد که او خیلی سعی نمی کند خودش را ثابت کند. شاید او فقط به کمی قدردانی نیاز داشت.
می بینیم آنچه می خواهیم ببینیم. این هفته این تمرین را به تصویر بکشید و ببینید که چقدر چیزها می توانند تغییر کنند. به قول اسکار وایلد ، "خوش بین می بینید که شیرینی خرمایی می کند ، بدبین می بیند سوراخ!"

 

منبع : sanykala

  انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 51

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما