محل لوگو

Alpine Up در مقابل Grigri: مقایسه ای کنار هم


2 سپتامبر 2019 2830 بازدید 0 نظر
پیدا کردن دستگاه ردیاب مناسب می تواند دشوار باشد - نه به این دلیل که دستگاه های بد زیادی وجود دارد، بلکه به این دلیل که بازار پر از دستگاه های عالی است. در این پس‌زمینه، ممکن است در یافتن دستگاه تأخیر مناسب برای خود مشکل داشته باشید.

در این قطعه، من دو تا از محبوب‌ترین قطعات را مقایسه می‌کنم - Alpine Up و Grigri - و می‌بینم که چگونه آنها در یک نبرد رو در رو روی هم قرار می‌گیرند. همانطور که خواهید دید، هر دستگاه به روش خود خوب است و مزایای منحصر به فردی را برای انواع خاصی از کوهنوردان فراهم می کند. با استفاده از این راهنما، شما باید بتوانید ایده بهتری در مورد نوع دستگاه های نگهدارنده و نحوه امتیازدهی آنها در ارتباط با صعود خود به دست آورید.لوازم کوهنوردی منیریه

 

به خواندن ادامه دهید تا متوجه شوید که این دو دستگاه چگونه با هم تفاوت دارند، برای چه چیزی خوب هستند و کدام یک برای کوهنوردی بعدی شما مناسب تر است!

دستگاه بلیینگ چیست؟
از اول شروع کنیم اگر در کوهنوردی تازه کار هستید، مهم این است که بدانید یک وسیله قیچی دقیقاً چیست و چگونه از آن هنگام کوهنوردی استفاده می کنید. به عبارت ساده تر، این ها دستگاه های ترمز کمکی هستند که به طور خودکار در هنگام برخورد ناگهانی با طناب صعود کار می کنند. این به محافظت از کوهنورد در صورت سقوط اضطراری کمک می کند و (کمی) فشار را از روی لایه نگهدارنده می گیرد. این دستگاه ها همچنین در پایین آمدن و راپلینگ مورد استفاده قرار می گیرند و آنها را به بخش اصلی تجربه کوهنوردی تبدیل می کند.

تقریباً سی سال پیش با معرفی Grigri انقلابی شد، دستگاه‌های ترمز کمکی از آن زمان به جزء اصلی تجربه کوهنوردی تبدیل شده‌اند. همانطور که متوجه خواهید شد، با این حال، همه دستگاه‌ها یکسان یا با یک نوع طناب کار نمی‌کنند، و باعث می‌شود که برخی از دستگاه‌های نگهدارنده برای انواع خاصی از صعود بهتر از سایرین باشند. با در نظر گرفتن همه این موارد، به ادامه مطلب بروید تا در مورد دو مورد از محبوب ترین دستگاه های نگهدارنده در بازار امروز بیشتر بدانید.

گزارش مختصر و مفید
قبل از اینکه این دو دستگاه محبوب را در برابر یکدیگر قرار دهیم، اجازه دهید لحظه ای به بررسی اجمالی هر یک بپردازیم. در این بخش، کمی تاریخچه، اطلاعات استفاده عمومی و مشخصات گسترده را مرور خواهیم کرد تا بتوانید هر قطعه و کاربرد آن را بهتر درک کنید.

گریگری
چه یک کوهنورد مبتدی یا یک کوهنورد با تجربه باشید، به احتمال زیاد نام گریگری را شنیده اید. این دستگاه نگهدارنده انقلابی که توسط Petzl در سال 1991 ساخته شد، چندین بار در طول سال ها تکرار شده است (Grigri 2، Grigri + و GriGri 2019) اما به طور قابل توجهی از نظر هدف و عملکرد ثابت مانده است. Grigri تا حد زیادی محبوب‌ترین وسیله‌ای است که در بازار وجود دارد، و فهمیدن دلیل آن کار سختی نیست. تقریباً بر اساس هر بررسی (و سالها استفاده شخصی خودم)، واضح است که دستگاه سطح عملکرد بالایی را ارائه می دهد که تقریباً به هر صعودی کمک می کند.

با مدل به روز شده GriGri چه انتظاری می توان داشت؟ طبق بررسی‌ها، دستگاه پایین آمدن نرم‌تری را ارائه می‌دهد، اندازه طناب‌های نازک‌تری را در خود جای می‌دهد و برای ترمزگیری به‌موقع‌تر، گرفتن و نگه‌داشتن راحت‌تر را ارائه می‌دهد. به همین دلیل، بسیاری GriGri را یکی از بهترین وسایل تک طناب برای کوهنوردانی می دانند که به دنبال صعود ایمن، مطمئن و راحت هستند.

آلپاین بالا

آلپاین بالا
در مقایسه با Grigri، Alpine Up یک تازه وارد نسبتاً تازه وارد در زمینه belaying است. با وجود این، به دلیل تطبیق پذیری بسیار زیاد، در دایره های مختلف چرخیده است. Alpine Up به ویژه برای کوهنوردی طراحی شده است و به همین دلیل، اندازه ها و سبک های طناب های مختلفی را در خود جای می دهد. علاوه بر این، این دستگاه با سه حالت مختلف مهار همراه است تا تطبیق پذیری بیشتری را به کوهنوردان ارائه دهد. Alpine Up به دلیل تنوع گسترده ای که دارد، به طور گسترده ای یکی از بهترین دستگاه های نگهدارنده مدرن محسوب می شود. در آینده، خواهیم دید که چگونه این دستگاه به گریگری معروف است تا مشخص کند کدام گزینه برای صعود شما بهترین است.

رتبه بندی عملکرد
اکنون برای قسمت سرگرم کننده: در این بخش، Grigri و Alpine Up را از هم جدا می کنیم تا ببینیم چگونه آنها را با یکدیگر در دسته بندی های مختلف، از جمله وزن و راحتی، سبک طناب، حالت های بند و قابلیت اجرا مقایسه می کنند.

فروشگاه لوازم کوهنوردی در تهران

لیست وسایل کوهنوردی

فروشگاه لوازم کوهنوردی

لوازم کوهنوردی منیریه

قیمت لباس کوهنوردی

لباس کوهنوردی

قیمت وسایل کوهنوردی

فروشگاه لوازم کوهنوردی در تهران

لوازم کوهنوردی

خرید لوازم کوهنوردی ارزان

  انتشار : ۵ آبان ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 15

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما